HOME 공모분야 참여방법 수상작 공지사항 작품접수 및 확인
LG SIGNATURE Kitchen Suite App. GUI Design

LG전자

This integrated app can control and diagnose all products of the Signature Kitchen Suite. With Wi-Fi and NFC connectivity, each built-in product can be controlled by mobile regardless of the space and time. The functional roles and design of this app are very important elements for this brand. In addition to the aspects such as product control, this app provides recipes or offers services including managing the expiry dates of foods in the refrigerator. This mobile service fits for premium appliances, providing analytic service without engineers when there is a problem with the product or with its power consumption monitoring feature. There are lots of similar apps. But, the biggest difference with such apps is the degree of perfection thanks to the consistency of the brand identity regardless of whether it is hardware, software, online or offline. Product design, website design, and brochures of the suite, as well as the kitchen interior displayed at shows such as the CES, show its restrained and chic feeling with a consistent tone and manner. For customers to experience the same premium products in a mobile environment, UX and GUI keep the identity of the brand consistent and minimize the gap between the mobile environment and the offline one. As such, this product was designed from an overall view, which contributed to the degree of perfection in the brand identity.



본 프로젝트는 하나의 모바일 App을 통해 Signature Kitchen Suite의 전제품을 일괄적으로 제어하고 진단할 수 있는 통합 App 입니다. 각 빌트인 제품에는 Wi-Fi 및 NFC등의 Connecting기능이 내장되어있기 때문에 공간과 시간의 제한없이 모바일로 컨트롤할 수 있다는 점이 이 브랜드의 강점이기 때문에 본 App의 기능적 역할과 디자인은 매우 중요한 요소입니다. 이 App은 제품 컨트롤과 같은 기능적인 측면 외에도, 레시피 콘텐츠를 제공하거나 냉장고 내 식품들의 유통기한에 대해 관리해주는 등 친절한 서비스를 제공 합니다. 또한 제품별 소비전력 모니터링 기능과 제품에 이상이 있을 때 엔지니어 없이도 App을 통해서도 분석할 수 있는 서비스를 제공하는 등 프리미엄 주방가전에 걸맞는 모바일 서비스라 할 수 있습니다. 본 가전 App 외에도 같은 기능을 하는 App은 많이 나와 있는데, 그런 App들과 크게 차별화 되는 점은 바로 Brand Design identity의 일관성이 HW와 SW, 오프라인과 온라인 간에 구분없이 하나로 잘 통합되어 완성도가 높다는 점 입니다. 시그니처 키친스위트 패키지의 Product 디자인과 Website디자인, 브로슈어, CES와 같은 Show에서 Display된 주방 인테리어 등 signature kitchen sweet의 브랜드가 총체적으로 절제되고 시크한 느낌의 일관된 Tone&manner로 보여지고 있습니다. 이러한 분위기에 걸맞도록 모바일 환경에서도 또한 고객들이 같은 프리미엄의 경험을 할 수 있도록 UX, GUI를 설계하여 브랜드 identity의 일관성을 지키고 모바일 환경과 오프라인 환경의 괴리를 최소화 하였습니다. 이처럼 저희는 총체적인 시각에서 본 작품을 디자인 하였고, 그 덕분에 App을 통해 본 브랜드 identity 완성도에 기여하는 효과도 볼 수 있었습니다. 이 App은 ‘더 나은 삶을 위한 혁신(Innovation for a Better Life)’이라는 자사 슬로건을 실현시키고, 전세계의 주방문화를 혁신적으로 변화시키게 될 것 입니다.

PIN UP BEST 100 Secletion

kaid (사)한국산업디자이너협회 mailto pinup@pinup.or.kr